Monday 20 June 2016

Ragam Budak-budak Puasa


S: Saya
P: Budak Perempuan
L: Budak Lelaki


Budak 1

P: Akak, akak ada jual dekat Bazar Ramadan eh?

S: (Muka hairan) Eh, mana ada.

P: Ada. Semalam saya nampak akak kat Bazar Ramadan Taman Merak. Akak jual roti john.

S: Mana ada. Akak tak juallah.

P: Eleh. Betullah tu.


Budak 2

L: Akak, akak puasa tak hari ni? Tak puasalah tu.

S: Puasalah. Puasa tak hari ni?

L: Saya puasa. Akak mesti tak puasa. Mesti tadi akak ada beli air Milo bungkus simpan dalam almari kat belakang tu.

S: Apa ni. Tak baik tuduh akak. Berdosa tau tuduh orang.

L: Kejap lagi saya nak beli makanan yang makan petang semalam. Sedap tau akak.


Budak 3

S: Puasa tak hari ni?

L1: Tak puasa.

L2: Saya puasa. Eh kejap. Hari ni tak puasa.

L3: Semalam kan dalam kelas kami semua orang tak puasa. Ada tiga orang saja puasa.

S: Kenapa tak puasa?

Tiga-tiga budak tersengih.


Budak 4 

L: Akak, nanti raya saya balik Negeri Sembilan.

S: Jauhnya kampung.

L: Lepas tu balik Terengganu.

S: Habis tu macam mana boleh sesat kat Kedah?

L: Saya tak sesat. Saya memang tinggal kat Kedah. Mana ada saya sesat!


Budak 5

L: Akak!

S: Apa?

L: Akak, mainlah henset!

S: Huh?

L: Akak ni asyik baca buku ja. Mainlah henset pula!


www.mynewshub.cc

1 comment:

  1. salam.. nanti bg details nama dan alamat. tahniah pemenang kad raya Ga nina :)

    ReplyDelete