Friday 12 July 2013

Hikmah


Hari ini kejadian yang sama berulang lagi. Setelah penat berulang alik ke pejabat sekolah untuk meminjam laptop dan projector, akhirnya video yang telah lama saya siapkan untuk pihak BADAR masih juga tidak berjaya untuk ditayangkan. Memanglah ada juga sedikit perasaan hampa namun saya tidak mengambil perkara ini sebagai sebab untuk bersedih atau kecewa. Jadi, program liqo' puteri pada hari ini diubahsuai kepada menonton video melalui laptop sahaja. Tidak mengapa. Alhamdulillah, videonya mendapat sambutan yang positif daripada rakan-rakan dan para pelajar.


Saya terpaksa memohon maaf lagi kepada pelajar puteri kerana mereka tidak dapat menonton video   secara besar-besaran. Mungkin ini ujian Ramadhan yang Allah turunkan buat saya kerana ingin menguji diri yang serba khilaf ini. 

Setelah selesai liqo' saya mengambil posisi duduk di satu ruangan surau. Seorang sahabat datang menghampiri dan kami berkongsi cerita. Saya berasa begitu gembira kerana dia sanggup menceritakan dan meluahkan perasaannya yang selama ini mungkin dipendam begitu sahaja. Saya cuba untuk membantu setakat mana yang mampu. Ya lah, diri ini sendiri pun banyak kekurangannya. Saya menjadi tersentuh tatkala dia mengungkapkan kata-kata ini kepada saya. "Betullah kata orang. Jika kita berkawan dengan penjual minyak wangi, kita akan terkena wangiannya." Kemudian kami terus bertukar-tukar cerita dan pengalaman.


No comments:

Post a Comment