Wednesday 12 October 2011

Diari#26: Moga Allah Selamatkan Kamu, Sahabat

Hari ini 12 Oktober 2011. Merupakan ulangtahun kelahiran seorang sahabat, tahun ini mencecah 15 tahun. Dah besar dah budak tu. Entry ini khusus saya buat untuk dia, sebagai tanda mengapresiasi dia. Saya tidaklah pandai bermadah, atau menulis ayat-ayat yang berpuitis, memuji atau sebagainya. Namun saya cuba menulis dengan sepenuh keikhlasan hati.

Dia juga merupakan seorang blogger di WACANA. Boleh kunjungi blognnya sekiranya anda ingin melihat karya-karya menarik yang dihasilkannya. Oh ya, lupa mention nama. Ariffah binti Mohd Shukri. Sebenarnya usia perkenalan kami baru sahaja setahun lebih. Tak terasa begitu lama dah kenal dengan Ariffah. Kami berkenalan di suatu bengkel penulisan yang saya hadiri tahun lepas dan persahabatan kami berlanjutan di alam maya. InsyaAllah kami rancang untuk bertemu lagi suatu hari nanti.

Pesanan dan doa saya buat Ariffah, tiadalah melainkan kebahagiaan buat dia. Semoga anti akan terus tersenyum dalam apa jua kondisi, meskipun kadangkala perkara itu pahit. Kita harus belajar untuk sentiasa berdiri teguh dan tabah andai kata apa yang kita lakukan itu benar. Ya, berani kerana benar. Dalam dunia yang sementara ni, Allah turunkan macam-macam ujian untuk menguji siapa di kalangan hambaNya yang beriman. Harap-harap kita termasuk dalam golongan yang beriman. InsyaAllah.

Suatu hari nanti, ana pasti kita akan dapat berjumpa. Terima kasih atas segala sokongan dan bantuan yang anti berikan pada ana tanpa ana minta. Kalau ada perkara yang ana salah, mohon anti betulkan. Andai ada khilaf dalam diri ini, mohon anti maafkan. Sebab itulah gunanya kawan. Memaafkan agar persahabatan yang sedia ada dapat terus terjalin kukuh.

Ana juga doakan, nanti bila besar, anti akan berjaya dapatkan pekerjaan yang bagus, dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Biarlah apa yang kita lakukan memberikan manfaat kepada orang lain. Kita kumpul pahala banyak-banyak dan berjuang sama-sama, ya?

Ana pun tak tahu nak tulis apa lagi. Sebab selalunya birthday kawan-kawan, tak pun buat entry macam ni. Mungkin pada anti entry ini biasa-biasa sahaja, tapi ana harap cukuplah sekadar anti tahu, there's always an ear for you to shout on, a shoulder for you to cry on, a person for you to share your happiness with. Kalau nak luahkan masalah, insyaAllah ana sentiasa ada. Bukanlah sentiasa, bergantung juga la. Kalau ana tak online ada la tu kerja yang ana buat.

Happy birthday. Sanah helwah, uhibbuki fillah. May Allah bless you, dear, now and always. 

2 comments:

  1. Nurina !! Why ? Terharu.. huhu

    thanks so much dear . uhibbuki aidhan . May Allah bless you ukhty . ^^

    Syukran . Syukran :)

    p/s : love the song in this blog

    ReplyDelete
  2. @Ariffah9
    there's no reason for friends to act like a friend. ^^

    ReplyDelete