Thursday 24 November 2011

Contest: I Love My Blog

Kali kelima menyertai contest. Selama ini saya tidak berapa gemar sangat sertai contest, cuma sekadar mengisi kelapangan. Tetapi disebabkan FARAH HAJI SALEH yang tag, maka saya menggagahkan diri jua untuk sertai. Hehe. Baiklah, contest I Love My Blog ini dianjurkan oleh adik blogger kita, Nurul Aien. Usia baru sebelas tahun sudah pandai anjurkan contest. Ha, jangan terkejut!




Sedikit coretan tentang blog ini:


Blog ini dibuat sekitar April 2009. Pada awalnya terus-terang saya katakan, saya langsung tidak ada motif untuk buat blog. Disebabkan guru subjek ICTL pada ketika itu, Cikgu Izwanzuhairi memberikan tugasan kepada semua pelajarnya untuk membuat blog masing-masing, maka saya pun buatlah satu. Entry pertama di blog ini merupakan puisi suka-suka yang dikarang sendiri, boleh baca di SINI. Kemudian saya fikir untuk berkongsi segala ilmu yang diperoleh, dibaca, dan dipelajari dalam blog ini. Pesan Rasulullah, sampaikanlah walaupun sepotong ayat. Jika kita berpesan-pesan pada kebenaran, insyaAllah ada pahalanya yang Allah kurniakan. Kadang-kadang mungkin juga saya akan kongsikan diari kehidupan di blog ini, namun fokus sebenar blog ini adalah tentang perkongsian. Kalau terasa hendak luahkan perasaan yang terpendam, saya selalunya kongsikan di blog private saya. Cuma orang tertentu yang dijemput sahaja boleh baca.

Berkenaan teletubbies yang diambil sebagai blog header. Dahulu waktu kecil saya memang suka menonton rancangan itu, jadi apa salahnya mengadaptasi sesuatu yang disukai dalam blog ini. Latar belakang pula berwarna biru kerana itulah warna kegemaran saya. Dalam blog ini, anda boleh temui karya-karya saya, sama ada cerpen, puisi ataupun motivasi. Jadi jangan segan-segan untuk berikan komentar terhadap karya-karya tersebut. Saya sangat menghargai setiap individu yang meluangkan masa mereka di blog ini. Baiklah, sedikit sahaja coretan yang ditulis tentang blog ini. Kepada sesiapa yang turut menyertai contest ini, saya ucapkan semoga berjaya. Terima kasih juga kepada Farah Haji Saleh atas tag-nya. Dan dua blogger yang di-tag ialah HanZulkifli serta Dea Arematt.

3 comments:

  1. Gud luck...


    Entri terbaru dalam blog JR:

    "Congkak, Guli, Dam Aji, Aci Sorok dan Jala Itik Dalam Sukan SEA Di KL?

    ReplyDelete
  2. pmng da ad..
    http://arefisyaaien.blogspot.com/2011/12/permenang-i-love-my-blog.html

    ReplyDelete