Monday 30 January 2012

Diari#30 : Selamat Tinggal SMK Sultan Badlishah

Semalam, 30 Janurai 2012, akhirnya menjadi noktah terakhir saya bergelar pelajar SMK Sultan Badlishah. Saya telah mendapat tawaran ke SMS Kuala Selangor (KUSESS) di Selangor. KUSESS merupakan sekolah berprestasi tinggi, namun tetap sahaja tidak dapat menandingi SMKSB bagi saya. SMKSB juga merupakan sekolah kluster kecemerlangan. Walau apa pun, saya telah menetapkan hati untuk bertukar ke KUSESS bagi mencari pengalaman dan pengajaran baru. 


SMK Sultan Badlishah 

Memang sedih kerana meninggalkan kehidupan di sana, rakan-rakan, para guru serta warga sekolah. Saya telah bersekolah selama tiga tahun dan telah sebati di Badlishah. Pengalaman manis, pahit, semuanya ada. Sahabat-sahabat baik, adik-adik junior, kakak-kakak senior, insyaAllah saya tak akan lupakan. Mereka banyak membantu serta menceriakan kehidupan saya sepanjang bergelar pelajar Badlishah.

Paling sedih, terpaksa tinggalkan sahabat-sahabat karib. Saya doakan agar semuanya berbahagia dan berjaya dalam pelajaran, insyaAllah. Straight As SPM 2013! Berusaha ya semua. Saya juga akan berusaha semaksima mungkin, insyaAllah.

Persatuan Bahasa Melayu, unit penulisan kreatif, saya minta maaf kerana terpaksa mengecewakan Cikgu Zaiton dan Cikgu Fatimah serta yang lain-lain untuk menjadi pelapis kepada sekolah. Mungkin kalian terkejut dengan berita mendadak ini, maka saya memohon ribuan ampun dan maaf. Saya pasti, ada yang akan menggantikan posisi saya, malah lebih baik daripada saya.

Persatuan Bulan Sabit Merah, maaf juga. Kak Fatimah, semoga senang bekerja bersama Khadijah. 

Warga Pusat Sumber Al-Hikmah, sepuluh jari disusun kerana meninggalkan tugasan-tugasan begitu sahaja. Namun, saya telah menamakan orang lain sebagai pengganti kepada jawatan saya. Saya tahu dia mampu melakukan tugasan yang lebih baik daripada saya. InsyaAllah.

Moga, pengganti-pengganti saya dapat melaksanakan tugasan dengan berhemah.

SMS Kuala Selangor

Sekolah berasrama penuh. Terus-terang saya katakan memang sebelum ini saya tidak pernah tinggal di asrama. Tetapi, saya harap warga di sana boleh menerima kehadiran saya dan membantu saya dari semua aspek. Walaupun tidak ada yang dapat menggantikan sahabat Badlishah, namun harapnya sahabat-sahabat baru saya baik-baik belaka. Semoga tidak ada kes buli yang dilaporkan di sana.

Kerja Penulisan

Dukacita saya maklumkan, saya terpaksa menangguhkan kerja-kerja penulisan saya selama dua tahun. Memang susah saya boleh pulang ke Kulim kerana jarak perjalanan yang begitu jauh. Saya benar-benar minta maaf. Mohon, maaf saya diterima. 

Buat Mereka Yang Mengenali Saya

InsyaAllah, jika ada jodoh kita pasti bertemu lagi. Terima kasih kepada yang memberi hadiah buat saya. Terima kasih buat rakan-rakan yang memberikan ucapan dalam video ini.





4 comments:

  1. huhu.. persahabatan selamanya kawan! dok kat kusess tu diam-diam. syok ar, muka aku keluaq dulu tadi.. hehe

    ReplyDelete
  2. @Isma Haneefa

    InsyaAllah, terima kasih kak.. ^^

    ReplyDelete
  3. @Aina Zalia

    friends forever till jannah, insyaAllah.. duduk diam-diam pun susah jugak!

    ReplyDelete