Tuesday 16 December 2014

Wisma TV Angkasapuri dan Perkongsian Berita Baik



Assalamualaikum. Selamat pagi semua. 

Seperti yang pernah saya ceritakan sebelum ni, saya telah menjadi penonton rancangan Apa Kata Wanita yang dirakamkan di Wisma TV Angkasapuri atau Stesyen RTM. Ibu saya telah diundang untuk mewakili pertubuhannya bercakap tentang kosmetik tempatan dan cara penghasilan sabun dari rumah. 


Malam sebelum saya bertolak ke Kuala Lumpur, kami berkumpul dulu di Kulim Mall untuk menunggu bas. Semua yang pergi merupakan ahli PRUMERA, sebagai sokongan kepada pertubuhan tersebut. Marisa Yasmin pun ada untuk bagi sokongan, tetapi sekejap saja beliau datang ke Kulim Mall.

Selain syarikat Karangkraf, rasanya ini merupakan kali kedua saya berkunjung ke sebuah syarikat besar dan menyaksikan sendiri proses gerak kerjanya. Saya memang selalu menyimpan hasrat untuk melawat syarikat-syarikat penyiaran sebegini. Harapnya satu hari nanti dapat pula ke Media Prima atau ASTRO. 

Apa yang menarik tentang tempat sebegini ialah kita boleh sedikit sebanyak mengetahui kerja-kerja balik tabir yang menjayakan rancangan atau drama di kaca televisyen. Sewaktu saya sampai ke sana, rancangan Selamat Pagi Malaysia sedang dirakamkan secara langsung. Antara jemputan yang ditemubual pada pagi itu ialah seorang pakar mata dan ada juga seorang penulis jika tidak salah saya.

Ibu saya agak gementar, tetapi alhamdulillah sesi bual bicara itu berjalan dengan baik. Aunty Zam seorang pengacara yang cekap. Tak perlukan skrip pun. Patutlah boleh jadi selebriti. Kalau saya jadi pengacara tidak berskrip, hancur agaknya majlis yang sedang berlangsung itu. 

Selesai rakaman satu jam untuk PRUMERA, kami sekali lagi menjadi penonton untuk rakaman Prof Muhaya selama satu jam. Slot Prof Muhaya mungkin akan ditayangkan dalam beberapa minggu dari sekarang. Prof Muhaya menghadiahkan jurnal tulisannya secara percuma kepada semua penonton. Saya juga sempat meminta autograf dan bergambar dengan beliau. Bagi saya, susah nak jumpa pakar motivasi seperti beliau jika kita tak terlibat dalam program yang berbayar. Alhamdulillah, banyak input yang Prof sampaikan berkenaan azam tahun baru. Kalau nak dengar, anda perlulah menonton AKW sendiri.

Saya tak mahu menaip panjang, cukuplah saya berkongsi beberapa foto yang saya ambil sendiri dan yang diciplak dari Facebook AKW






Saya juga ada satu berita baik untuk dikongsikan dengan anda. Saya pernah menulis entry tentang passport sebelum ni. Boleh baca di SINI. Ya, insya Allah, beberapa hari lagi saya dan keluarga akan bertolak ke tanah suci Mekah untuk menunaikan umrah. Packing pun dah siap. Alhamdulillah, saya sangat tidak sabar untuk ke sana. Bukan senang untuk dapat peluang sebegini. Saya memang perlukan masa untuk berehat dan menenangkan minda di sana, tanpa terikat dengan sebarang perkara yang mengganggu. Mengisi rohani yang masih lagi kosong. Mencari jalan mendekati Tuhan. 

Terima kasih kepada rakan-rakan yang mendoakan perjalanan saya. Saya amat menghargai doa kalian. It means a lot to me. Insya Allah, pulang dari umrah nanti, saya akan berkongsi pengalaman saya di sana. 



No comments:

Post a Comment