Friday 25 August 2017

Bakat Saya yang Mungkin Ramai Tidak Tahu

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum. Salam Jumaat barakah.

Pagi tadi saya pergi ke homestay untuk mengemas disebabkan petang ni ada yang nak masuk. Untuk anda yang mungkin baru kali pertama membaca blog ini, secara tak langsung saya nak promosi homestay kami di Kulim, Kedah ni.



N’ Sasia Homestay ni lokasinya di Taman Camar iaitu 5 minit ke Politeknik dan UniKL, 8 minit ke Hospital Kulim, 5 minit ke Pekan Kulim, 15 minit ke Kulim Hi-Tech Park dan 20 Minit ke Highway BKE. Hah, gitu. Bagi saya, harga untuk satu malam adalah amat berpatutan dan boleh dikatakan murah dengan fasiliti yang cukup memuaskan. Terdapat 4 bilik tidur yang selesa. Pendingin hawa juga disediakan. Selain tu, terdapat juga kemudahan Astro. 


Secara peribadi, katakanlah kalau saya terpaksa memilih untuk tinggal di tempat lain selain rumah, saya akan pilih untuk tinggal di homestay sahaja. Tambah kalau saya dapat bilik berpendingin hawa tu. Bilik saya pun cuma pakai kipas syiling saja.


Bilik air? Ada tiga bilik air. Tak gaduh nak berebut. Cuma bath tub tu tak adalah. Ini homestay bukannya hotel. Haha. Kalau nak shower tu bolehlah. 


Apa lagi keistimewaan N’ Sasia homestay ni? Berus gigi dan sabun pun disediakan. Dah macam hotel pula ada berus gigi segala. Ada dapur, ruang makan serta ruang tamu untuk berbaring dan menonton televisyen. Pinggan mangkuk, cawan, periuk nasi, cerek elektrik, freezer pun ada. Nak basuh baju? Tak perlu susah-payah pergi ke dobi. Dobi pun mungkin agak jauh dari situ. Kami sudah sediakan washing machine untuk keselesaan anda.


Satu lagi benda yang wanita selalu cari kalau nak pilih tempat penginapan ni ialah seterika. Serius. Kalau tempat tu ada seterika memang lega tak terkata. Jadi jangan risau, seterika, sekali dengan papan seterika pun disediakan di N’ Sasia Homestay. Pendek kata, homestay tu dah macam rumah sendiri dah.

Daripada aspek kebersihan pula, jangan risau, housekeeper 5 bintang iaitu saya sendiri yang membersihkan homestay tersebut setiap kali ada orang keluar dan masuk. Tapi, bukan saya seoranglah. Dengan mak, ayah dan yang lain-lain sekali. Selalunya kami akan lap semua laci meja almari, sapu sampah, buang sawang, salin cadar, mop lantai dan sebagainya. Punyalah nak promote.


Saya mungkin perlu juga cerita benda-benda ni sebab ada juga orang yang memang sangat cerewet tentang aspek kebersihan. Pendek kata, kalau ada kerja kosong housekeeping di hotel tu tak perlu dah tanya kelayakan dan pengalaman. Ambil saja saya masuk bekerja. Haha. Inilah bakat saya yang mungkin ramai tidak tahu. Tapi ikut mood jugalah. Selalunya lebih banyak malaslah daripada rajin.


Jadi, kalau ada kenalan atau sanak-saudara anda yang mungkin nak singgah di kawasan Kulim ni, bolehlah hubungi hotline N’ Sasia Homestay di 04-495 4049/012-658 9684 atau maklumkan saja kepada saya. #supportmemberplease

Boleh saksikan video di bawah ini untuk tengok sendiri. Terima kasih kerana membaca. Have a nice day! Kredit gambar: Mum Aida

Skip ke minit 0:53 untuk tour di sekitar N' Sasia Homestay

1 comment: