Saturday 25 December 2010

Special One: Thanks to Pendekar Berkuda

Tadi baru pulang dari City Plaza di Alor Star, ada book fair yang diadakan di sana. Hari ini saya memang penat tetapi alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Allah untuk menulis sebuah lagi entry di blog yang tidak seberapa ini. Baiklah, berbalik kepada tajuk, mungkin ramai yang sudah mengenali 'Pendekar Berkuda' yang dimaksudkan, tetapi jika ada yang belum mengenali Pendekar Berkuda ini, bolehlah klik langsung ke blog beliau.Sesuai dengan namanya, Pendekar Berkuda, sebenarnya agak lama juga saya perhatikan blog ini, dan jujur tertarik pada nama Pendekar Berkuda itu. Kalau anda lawat sendiri blog ini, anda akan dapat memahami keistimewaan blog ini. Action speaks louder than words.

Saya sebenarnya tidak tahu, pendekar ini mencari identiti blog saya, al-maklumlah selalu tukar nama blog, dan alhamdulillah pencarian beliau berhasil atas takdir Ilahi. Saya sudah banyak kali membaca entries di blog beliau tetapi saya bukannya jenis yang suka komentar sangat, dan rasanya mungkin tidak pernah komen di blog tersebut. Tetapi Pendekar suka update blog dan saya suka baca juga.

Maaf ya Pendekar, sebab saya sudah menyebabkan anda berkelana merata-rata. Alhamdulillah, blog Pendekar memang banyak followers, hasil usaha Pendekar juga. Blog saya yang masih picisan inilah sepatutnya mencontohinya. Saya doakan Pendekar akan lebih maju dalam semua bidang yang diceburi, insya-Allah terutamanya dalam dunia blogging dan Financial Consultant anda. Dan salam balas senyuman terima kasih Pendekar kerana mencari, saya sentiasa menyokong Pendekar dunia akhirat, insya-Allah.

Di sini juga saya sertakan karya Pendekar Berkuda, yang boleh dijadikan pedoman semua insya-Allah yang saya petik dari blog beliau. Mohon ya Pendekar? =)

di keheningan alam...
bersila daku di sini...
memikirkan rahsia ILAHI....
yang tercipta sejak azali....
merafak sembah serendah hati...
ku pohonkan maaf...
pada bicara yang tiada pekerti.....
pada khilaf yang tercipta oleh diri....
kerana daku...hanya seorang hamba ILAHI..
yang lemah lagi kerdil....
di dunia yang fana ini....
Jika ada yang terkhilaf...maafkanlah diriku ini...
jika ada yang terluka... daku sedia untuk diadili...
Kerana kasihnya ILAHI...
Daku terdampar di sini....




"Sesungguhnya manusia itu hanya menerima balasan menurut amalnya, jika baik maka baiklah balasannya dan jika buruk maka buruklah balasannya".17 [1]

6 comments:

  1. assalamualaikum...setelah bace entry kat bawah,nak tanyer sket...umor brape yer???

    ReplyDelete
  2. ...alangkah berbesarnya hati di sini...
    ..terima kasih yang tidak terhinggah buat saudari ya...mudah-mudahan akan sentiasa di rahmati Ilahi..amin...

    ReplyDelete
  3. @cik cahaya
    umur?
    erm...
    dua puluh lima tolak sepuluh.
    =)

    ReplyDelete