Friday 17 December 2010

Diari#7: Promo S.U

Tadi ada search kat Google lagi, jumpa pula entry En. Zayu Hisham, salah seorang penulis GISB.

*****
Dua tiga hari yang lepas sempat berjumpa dengan Tuan Zakaria Sungib, Editor Kanan GISB. Apabila berjumpa, saya tidak lepaskan peluang untuk minta pandangan dan tunjuk ajar beliau.


Kebetulan pada masa itu beliau tunjukkan hasil karya terbaru Saudara Hilal Asyraf dan Novelis Muda GISB, Nurina Izzati. Tahniah buat mereka berdua terutama sekali Adik Nurina Izzati yang baru berusia 13 tahun ( kalau tidak silap saya ) sudah mampu menghasilkan novel pertamanya. Berbanding saya, ketika berusia lewat 30an baru mula menulis. Cabaran buat saya juga untuk terus menghasilkan karya-karya yang berkualiti dan digemari oleh pembaca. Ia bukan kerja mudah atau sekelip mata sahaja.


******
Saya copy sikit sebahagian entry beliau. Sebenarnya umur saya bukan 13 tahun. hehe. Alhamdulillah, ada juga sokongan dan ucapan tahniah daripada beliau.


Hari Selasa ni kena pergi syarikat GISB, nak sign dokumen, sekali ngan temu bual tentang novel Single Unavailable tu. Rasa seram sejuk pun ada, sebab ni first time kena temu bual. Tapi mak n ayah tak boleh hantar, semua sibuk jadi saya naik bas la pergi Shah Alam. Dari Kulim ke Shah Alam mungkin lima enam jam kot sampai.

Semata-mata demi novel tu. Hehe. Sebenarnya promosi buku memang penting untuk melariskan penjualan sesuatu buku itu. kalau tak buat promo macam mana orang nak beli buku? Apa2 pun saya nak ucapkan setinggi-tinggi terima kasih pada semua warga GISB tu yang dah tolong saya untuk terbitkan novel S.U terutamanya encik amir, encik zakaria, kak aini, pak cik bad, puan suraiya dan semualah! memang respek la dengan semua orang2 ni sebab komited dalam kerja masing2.

Dan satu lagi, saya masih tak pandai guna continue reading, tu yang blog serabut tu. Apa2 pun, we learn from mistakes. semua benda yang terjadi di atas muka planet bumi ini telah ditentukan Allah SWT dan ada hikmah di baliknya, insya Allah.

2 comments:

  1. wah,mak ayah lepas pula naik bas? klu ana,mmg xboleh..

    temu bual? er,seram sejuk ana. minta2 la klu proposal ana lulus,n trbit di GISB, tak kena temu ramah. enti nk promo kt mana?

    ReplyDelete
  2. @ariffah9
    terpaksa, sebab busy.
    tu la, tengah nervous nie.
    mudah-mudahan.
    x taw lagi, ikut perancangan mak n ayah.
    =)

    ReplyDelete