Monday 24 February 2014

Photoshop: Vector Yourself!



Alhamdulillah, video yang saya buat baru-baru ini iaitu CHECKLIST mendapat respons yang positif daripada yang menonton. Insha Allah, saya akan menghasilkan video yang lain pada lain masa. Baru-baru ini, saya sudah install software Adobe Illustrator ke dalam laptop, tetapi masih belum pandai menggunakannya. Boleh sesiapa cerita sikit apa bezanya Illustrator ni berbanding Adobe Photoshop? 

Baiklah. Pendek cerita, selepas pulang daripada kerja, saya cuba hasilkan beberapa vector diri saya sendiri dan rakan-rakan. Rupa-rupanya tak adalah susah mana nak hasilkan vector ni. Part hidung dan gigi tu memang saya skip sebab macam susah je. Kita cuma perlu bermain dengan Pen Tool sahaja. Warna pun jika malas guna brush, boleh terus warnakan melalui Paint. Dan hasilnya adalah seperti yang di bawah.


Sejak bila pula saya jadi putih semacam ni?

Wani Nadhra Zafira

Anis Nabila Zamri

Jadi macam mana? Apa pendapat anda tentang vector ni? ^^

9 comments:

  1. asal jadi lagi cmel ?

    ReplyDelete
  2. cantik sngat.. mcm mna nk download adobe illustrator nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya guna CD.. tak tahulah pula kalau download

      Delete
  3. cantik :) http://chocolateholic4eva.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. waaa.. pandai nyeeerrr die buattt .... hihihhi.. nak jugakkk.... :D

    ReplyDelete
  5. Asalamualaikum akak, comel nye kartun tu.. :DD

    ReplyDelete