Saturday 8 January 2011

Islam: Menyebarkan Agama Kristian?


Alhamdulillah, Allah masih memberikan kesempatan kepada saya untuk terus bernafas hari ini. Namun pagi tadi sewaktu saya buka blog, saya tertarik dengan satu komentar, dari seorang non-muslim, yang sanggup komen blog saya yang berbahasa melayu ini. Tetapi saya agak terkejut juga tatkala membuka profilnya, yang semuanya tentang Bible, God, Christianity dan semua tentang agama Kristian. Menurut saya, dia mungkin cuba menyebarkan agama Kristian pada orang Muslim. Apa yang saya kagum, semangatnya yang berani masuk ke blog-blog para muslim dan cuba menyebarkan agamanya. Tetapi jangan khuatir, insyaAllah saya akan terus istiqamah untuk berjuang atas kalimah Lailaha ilallah Muhammadur rasulullah dan agama islam. Doakan saya, ya?

Saya juga insyaAllah akan terus berdakwah bersungguh-sungguh untuk menolak ajaran bertentangan dengan islam tetapi dengan cara yang berhemah. Sebenarnya tadi saya ada singgah di blog Finnell juga, dan mengajaknya untuk follow blog saya, walaupun saya pasti dia tidak akan. Tambahan pula blog saya berbahasa melayu.

Hidup memang memerlukan cabaran yang banyak. Tanpa cabaran, kita tidak akan menikmati kehidupan. Hidup ini juga ibarat roda, kadang kita di atas, kadang kita di bawah, tetapi kita boleh tetap memilih untuk bertahan di tengah-tengah.

10 comments:

  1. Salam.semoga lebih kuat...

    Macam2 dorg nak buat utk lemahkan kita...

    Sila baca ini

    http://selembutbayupemikirbumi.blogspot.com/2011/01/korang-mesti-baca.html

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam warahmatullah..
    insyaAllah..
    thanks.

    =)

    ReplyDelete
  3. teruskan perjuangan nti....sy dcni sentiasa memberi sokongan...

    ReplyDelete
  4. hidup kena kuat utk hadapi semua ni :)

    ReplyDelete
  5. semakin hebat mereka berdakwah, semoga makin bertambah semangat dan amalan kita..ramai yang melatah bila disebut kristian memurtadkan islam, tapi tidak ramai yang melatah bila hakikatnya mereka sendiri masuk dalam dunia jahilliyah~

    ReplyDelete
  6. @_s1t1 n0rb@1t1_
    insyaAllah..
    tanpa kekuatan kita akan mundur!
    =)

    ReplyDelete
  7. @Muhammad Ramadhan Mohd Lotphi
    Ameen.
    hidup di muka bumi yg sementara ni.. memang tak ramai yang sedar kesalahan diri, perlukan dorongan untuk kuat..
    =)

    ReplyDelete
  8. Mereka tidak pernah berehat untuk menarik kita ke arah fahaman mereka...

    Karikatur

    ReplyDelete