Monday 17 January 2011

Single Unavailable: Buku Pilihan Bulan Ini

* Sumber: galeriilmu.com.my
Klik untuk dibawa ke laman web GISB


Persis tajuk yang dinyatakan, ternyata novel sulung saya ini telah menjadi buku pilihan untuk bulan ini. Ya lah, penulis mana yang tidak berbangga kan? :)

Ramai yang masih tertanya-tanya, di manakah novel Single Unavailable ini boleh didapati. Novel ini boleh saja dicari di MPH Bookstore, Popular atau mana-mana kedai buku yang berhampiran, tetapi tempoh hari saya baru pergi ke Hasani, Landmark Central di Kulim dan ternyata novel ini masih belum didapati di sana. Jangan khuatir, anda masih sahaja boleh membuat pembelian secara online di galeriilmu.com.my.

Kelebihan pembelian secara online, anda tidak perlu susah-susah untuk keluar rumah (bagi yang malas keluar) kerana novelnya akan dihantar terus ke rumah. Pembayaran pula dilakukan secara bank-in. Mudah, kan?

Mengapa anda harus membeli novel ini

Novel Single Unavailable merupakan percubaan pertama saya dalam bidang penulisan, jadi berilah sokongan padu anda kepada penulis muda yang mentah ini, ya? :) Penulisan saya masih mentah, jadi saya harap insyaAllah akan terus maju dalam bidang penulisan untuk terus berdakwah dan mengajak manusia kepada yang benar, jalan Allah.

Serba sedikit tentang novel. Novel ini mengisahkan perjalanan anak muda remaja di sebuah sekolah menengah, ya, persis saya. Bagaimana dilanda konflik pelajaran, kehidupan dan cinta serta cara untuk menanganinya. Sounds great? (Sekali sekala puji diri)

Kenapa tajuk Single Unavailable? Tidak ada tajuk lain?

Ada juga yang keliru, novel ini sebenarnya bahasa inggeris atau bahasa melayu. Novel ini menggunakan bahasa melayu, tetapi ada dicampur dengan bahasa inggeris juga. Kenapa tajuk Single Unavailable?

1. Tajuk yang tersangatlah mantap. Membuatkan pembaca tertanya-tanya. Selalunya kan single and available, kali ini single unavailable?

2. Membawa peribadi atau status sebagai seorang yang sukar dimiliki, masih solo (seperti saya) supaya menjadi pegangan anak-anak muda. Janganlah pula jadi status in a relationship kerana kita masih belum ada ikatan yang sah dengan bukan mahram, jadi saranan saya, tinggalkanlah perkara yang sia-sia ini.

3. Menggambarkan status saya sendiri. :)

Novel ini juga ada merungkai sedikit sebanyak tentang hukum ber"couple" dalam islam, dan mudah-mudahan menjadi panduan kepada anda untuk memilih antara amanah atau larangan. Selamat membaca!


Sebarang komentar anda tentang Nurina Izzati atau Single Unavailable bolehlah e-melkan kepada nurina24@ymail.com untuk tujuan dipamerkan dalam blog.

16 comments:

  1. * masih solo (seperti saya)*

    haha

    sprti saya juga.. :)

    ReplyDelete
  2. salam ukhwah...
    tahniah atas terbitan buku SU.
    saya sgt tertarik dgn tajuk buku tu.
    isinya juga menarik dan sgt berguna.
    saya tahu blog nie pn dr buku tu la...=)

    ReplyDelete
  3. @Nurul Fasehah
    salam ukhuwwah fillah.
    terima kasih sebab beli dan baca,
    saya sangat hargai.
    moga amal kita di dunia ini, Allah beri balasan setimpal
    ameen.
    =)

    ReplyDelete
  4. saya dah beli ... mmg best ... Taqiah asyik gaduh ngan Marwan je .. huhu

    ReplyDelete
  5. @어록
    terima kasih sebab beli dan baca.
    sangat hargai.
    hehe.

    =)

    ReplyDelete
  6. @Nurina Izzatiwelcome !!!! hehe .. part sedih time Mutharah meninggal !!! nasib baik tak nangis time baca !!!

    ReplyDelete
  7. sye pown dah bli.. mmg best la!!!

    ReplyDelete
  8. @shinigami_yong
    terima kasih ataso sokongan!
    sangat hargai.
    mudah-mudahan bermanfaat.
    ;)

    ReplyDelete
  9. assalamualaikummm...

    wowo!im so jealous of you lahh.you still young,but oredi make your own novelll..

    oh yeah, i am you brother's x-classmate masa kat tepeng duluu.pakcik arsyad izzat tuu.

    im going to be after im finish wif my a-level.

    once again,im so jealous laa.bcoz i also love writing too, but just cerpen je,tak sampai level novell.

    hehe.all de best to youuu!

    ReplyDelete
  10. @Norain Ishak
    waalaikumussalam warahmatullah,

    la.. kawan abang ke? heheh.

    my prayers to u, sis.

    thanks for the wishes, hope u'll succeed in ur future undertakings.

    =)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum....
    best larr..citer 2..mgishkn tntg akidah seorg rmaja pompuan..buat larr novel byk2 lgi..moga kerjya anda akn dsukai..ilal liqa'

    ReplyDelete
  12. @Nasywa Hamzah
    waalaikumussalam..
    InsyaAllah, terima kasih atas sokongan. ^^

    ReplyDelete
  13. Memang best lh..aisyah dh baca baru beli minggu lepas..kt smk Convent....nangis time baca Mutharah meninggal..masih tergiang-ngiang di kepala nih..

    ReplyDelete