Sunday 23 July 2017

Displaced & Forgotten










Bismillahirrahmanirrahim.

Sekejap sahaja cuti bulan Julai ini. Beberapa hari lagi, sudah nak masuk bulan Ogos. Untuk entry kali ini, sengaja saya cuba buat pembaharuan. Dulu saya suka mengambil gambar-gambar seperti ini tapi tak pernah rasanya kongsikan di blog. Jadi kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda beberapa barangan yang saya beli sepanjang bulan ini. Kebetulan, warna barangan tersebut hampir sama dan saya rasa sangat cantik untuk photography. Walaupun photography skill saya tak berapa nak bagus, layankan sajalah ya. Eheh.

Saya baru membeli dua buah buku dari mphonline iaitu Pemburu tulisan Hilal Asyraf dan juga Displaced & Forgotten terbitan Iman Publications. Saya nak ambil kesempatan untuk puji sedikit MPH dan GDex. Saya membuat tempahan buku online pada 19 Julai. 20 Julai proses tempahan saya telah diterima dan pada 21 Julai, buku itu telah sampai di rumah saya. Lagi satu, melalui mphonline, anda boleh dapatkan diskaun berbanding beli di kedai buku. Selain mphonline, saya pernah juga membeli dari bookcafe. Bookcafe ni walaupun tak ada diskaun seperti mphonline, tapi dia suka bagi barangan percuma sekali dengan pembelian kita. Tapi banyak juga buku yang tak boleh didapati di bookcafe berbanding mphonline.

Hilal Asyraf merupakan salah seorang penulis kegemaran saya. Saya mengenali beliau sebelum beliau berkahwin lagi dan harap belum terlambat untuk saya ucapkan tahniah kerana telah berjaya menubuhkan syarikat penerbitannya sendiri. Hebat. Saya yakin, Pemburu tidak akan mengecewakan saya.

Saya juga telah membeli buku nota 5 subjek untuk pelajar universiti. Ini adalah tips untuk pelajar yang bermasalah dalam mengumpulkan nota. Saya menulis nota dalam cuma satu buku dan satu buku itulah yang saya bawa ke mana-mana pun. Cubalah. Buku ini anda boleh dapati di mana-mana kedai buku berhampiran anda, insyaAllah.

Kasut berwarna turquoise dari Rubi Shoes juga menjadi pilihan saya. Saya lebih suka memakai kasut sarung begini daripada kasut bertali sebenarnya. Senang disarung ke mana-mana sahaja. Selain kasut, tudung turquoise Saudia dan kerongsang dari Sephia Collection telah saya gunakan masa hari raya yang lepas. Dalam entry sebelum ini saya ada postkan gambar memakai tudung ni.

Kemudian, saya juga membeli dua helai t-shirt lengan panjang baru. Tak ingat pula nama kedainya apa tapi percaya atau tidak, harganya cuma RM 10 sahaja sehelai sebab Aeon sedang ada promosi jualan sehingga 31 Julai kalau tak salah saya. Baju ini saya beli di Aeon Bukit Mertajam. Tak pastilah pula Aeon cawangan lain. Mungkin sama sahaja ada sales. Akhir sekali, saya juga telah mendapatkan Hanging Mini Headphones tu dari kedai Daiso. Memang kebetulan warna turquoise juga. Saya beli sebab senang untuk gantung di telinga berbanding earphone biasa. Kalau berbaring pun dia tak akan jatuh. Kalau berminat, bolehlah cari di Daiso atau kedai-kedai gajet yang lain.

Okey, itu sahaja ringkasan entry hari ini. Semoga anda dapat membuat pilihan yang bijak ketika membeli barangan dan pesan saya, beli yang perlu sahaja. Selamat berhujung minggu dan terima kasih kerana membaca!

No comments:

Post a Comment