Sunday 27 March 2011

Diari#18: PA Saya yang Baik Hati!

Pagi tadi ada pelancaran SMART di sekolah buat pelajar PMR, SPM dan STPM. Fuh, rasa gementar pun ada dengar nama tiga-tiga peperiksaan itu. Pak Cik Shamsul telah diundang menjadi penceramah jemputan. Haha. Dari sekolah rendah lagi kenal dia. Selalu dijemput beri ceramah. Good work. Thumbs up for him!

Pengisian yang didapati hari ini, ada juga yang menginsafkan. yang mencucuk-cucuk hati juga ada. Sudahlah ada penceramah di hadapan, di sebelah pun ada penceramah tak diundang juga. Ehem. Penceramah itu mestilah rakan baik saya merangkap PA saya. Hurm. Lama jugalah dia berceramah pada saya. Maklumlah, keputusan peperiksaan kali ini merosot. =(

Saya cuma ulangi gaya tabik dan cakap "Ok bos" sahaja. Insya-Allah, saya akan usaha lebih bersungguh-sungguh untuk peperiksaan yang mendatang. Insya-Allah. PA saya kata, sehari saya harus guna komputer satu jam sahaja. Tidak boleh lebih. What?? Hurm. Ok bos! Terpaksalah saya dengar cakap dia. Jadi, mulai hari ini saya kena kurangkan penggunaan internet. Dia suruh saya buat jadual, jadi saya tetapkan buka jam 5.00 hingga 5.30 sahaja. Woh, Bolehkah saya tepati? Hehe. Insya-Allah.

Kemudian, PA saya kata lagi, saya kena banyakkan bertanya dalam pelajaran. Untuk pengetahuan semua, PA saya itu comel, baik hati, pandai dan sangat mengambil berat tentang saya. I love you! Haha. Apa lagi dia kata, ya? Hurm. Banyak lagi sebenarnya. Tapi ... tapi.. jarum jam sudah menunjukkan pukul 5.30. So, i better fly away. See you soon. =)

* Tadi nampak dia dan seorang pelajar perempuan. Satu meja. Hurm. What can I say? Astaghfirullah...



2 comments:

  1. Salam ,
    sy nak smbang psal bku awk niehh ..tdyy kat Popular sy ade nmpak stu bku nieh ..sy bca sinopsis nye best (!) n sy bwat kputusan ntuk bli bku tuhh ..sy x sngka awk dpat buat sy x nak brhenti bila bca bku tuhh ..mmang best bku awk (!!)sy hrap awk bley buat bku yg pling rmai ornx beli yew ..trus kan usaha anda . :))

    ReplyDelete
  2. @Shuhada Shuda Huda
    waalaikumussalam,
    alhamdulillah, terima kasih atas sokongan.. insyaAllah satu hari nanti..
    =)

    ReplyDelete