Saturday 21 December 2013

Bertemu Dengan Penulis Novel Adam dan Hawa


Seperti yang dipaparkan dalam iklan di atas, penulis novel yang telah diadaptasi menjadi drama Adam dan Hawa telah mengadakan sesi temu mesra bersama peminat di Hasani Landmark, Kulim. Novelis Aisya Sofea kini telah tampil dengan karya terbaru beliau, iaitu Dekatnya Cinta yang merupakan kesinambungan kepada novel Adam dan Hawa. 


Kisahnya, Adam Mukhriz telah dirasuk cemburu apabila terlihat isterinya bersama lelaki lain. Akibat kekecewaan yang menyelubungi diri, akhirnya Adam melafazkan talak terhadap Ain Hawani. Ternyata, Adam sebenarnya sudah salah faham. Arissa pula telah dirampas pergi. Ain sudah tidak punya apa-apa lagi. Jadi, bagaimana Ain hendak meneruskan hidup. Ada peluangkah si Adam dan Ain ni berbaik balik? Hendak tahu sambungannya, kenalah beli. Walaupun saya bukannya peminat novel cinta, tetapi saya telah membeli juga novel Dekatnya Cinta ini beserta tanda tangan Aisya Sofea. Sempat juga kami bergambar tadi.

Selepas ke Landmark, saya dan keluarga singgah pula di restoran Damiral's Grill yang terletak di Bandar Perda untuk makan tengah hari. Ini merupakan kali pertama saya makan di sini. Masuk sahaja sudah tersengih sebab ada free wi-fi. Suasana di dalam restoran gelap gelita, bertemakan romantis. Memang cantik. 


Makanan di restoran ini pun sedap-sedap, ada banyak pilihan. Dan anda akan mendapat 'nachos' percuma. Hari ini saya telah memilih hidangan Texas Barbeque Chicken (nama pun dah gempak). Harganya RM 15.90, harga standard. Hidangan ini lebih kurang macam chicken chop cuma rasanya yang sedikit berbeza. Bolehlah, kalau anda hendak membawa keluarga untuk menikmati sesuatu yang berlainan di sini. 

Texas Barbeque Chicken

Untuk air pula, saya telah memesan Ice Freddo Chocolate. Macam-macam nama air ada. Pemberian nama kepada makanan pun merupakan salah satu cara untuk menarik pelanggan selain hiasan dalam restoran. Apabila minuman yang dipesan telah tiba, rupa-rupanya Freddo ni adalah campuran coffee dan chocolate. Saya ni pula memang tak minum kopi. Jadi saya memesan air baru, Vanilla Milkshake. Milkshake ni pun lain dari yang lain. Rasanya subhanallah memang sedap. 

Ice Freddo Chocolate

Vanilla Milkshake

Macam lebih kurang sama dengan Ice Freddo Chocolate cuma topping vanilla ni tinggi sikit. Dan akhir sekali, hidangan tak akan lengkap tanpa pencuci mulut. Pilihan hari ini ialah banana split. Apa yang menarik tentang banana split, saya suka melihat bagaimana cara hidangan ini disajikan oleh restoran-restoran yang berbeza. Ada banana split yang ditambah buah, ada yang ditambah smarties dan sebagainya. Bagi restoran ini pula, mereka menambahkan cereal dalam pencuci mulut ini. 

Banana split

Alhamdulillah, saya berpeluang untuk menikmati hidangan yang enak-enak di sini. Pelayan pun memberikan layanan 5 bintang. Buat kerja secara efektif. Terima kasih kepada kedua-dua ibu bapa saya yang belanja (macam biasa). Nanti kalau ada duit sendiri, barulah boleh belanja balik. Akhirnya bila sudah kenyang perut, barulah boleh meneruskan perjalanan untuk membeli-belah. 

p/s: Hargai setiap saat yang ada. 

No comments:

Post a Comment