Thursday 19 March 2015

Cameron Highlands!



Assalamualaikum.

Selepas Pantai Kerachut, Cameron Highlands pula yang menjadi destinasi percutian untuk saya. Seingat saya, kali terakhir saya ke sini adalah ketika saya masih berada di sekolah rendah. Suhu di Cameron Highlands sudah tidak sedingin dulu lagi. Dulu, keluar sahaja kereta saya sudah menggigil kesejukan. Sekarang, suhunya biasa-biasa sahaja. 

Tempat penginapan yang dipilih untuk percutian 3 hari 2 malam kami adalah di Villa Dahlia. Harga penginapan adalah berpatutan dan biliknya sungguh selesa. Villa Dahlia menawarkan harga yang agak murah berbanding hotel-hotel lain yang ada di Cameron Highlands. Jika anda berkunjung ke Cameron Highlands, anda tidak boleh lepaskan peluang untuk memetik sendiri strawberry di ladang dan singgah ke ladang teh di sini. 


Pandangan dari apartment

Sudah lama saya teringin mahu makan buah strawberry dan alhamdulillah, semua jenis strawberry saya makan di sini. Strawberry yang dipetik sendiri, strawberry kering, ais krim bersalut strawberry, ais krim Malaysia strawberry, dan termasuklah strawberry cicah coklat. Strawberry menjadi sangat enak apabila disaluti coklat. Sungguh lazat. Kepada yang masih belum mencubanya, saya sarankan anda rasa! 

Saya masih belum puas mahu menjelajah Malaysia. Masih ada lagi lokasi-lokasi percutian menarik yang belum saya kunjungi. Kadang, kita tak perlu ke luar negara pun sebab nikmat Allah ni luas, ada di mana-mana sahaja. Saya paling seronok melihat bunga-bunga ciptaan Allah yang berwarna-warni dan pelbagai jenis di sini. They are so gorgeous! Tak percaya kata-kata saya?








Candid 



Ladang Teh




Sedikit hasil fotografi yang mampu saya kongsikan bersama anda. Saya suka kongsikan apa yang dilihat pandangan mata kasar saya, supaya kita sama-sama dapat menghayati kebesaran Allah. Subhanallah.

No comments:

Post a Comment