Saturday 5 February 2011

Diari#11: Bercuti di Pulau Jerjak!

Destinasi percutian sempena tahun baru ni di Pulau Jerejak, sebuah pulau di Pulau Pinang. Pulau Jerejak dulu pernah dikenali sebagai pulau tempat banduan. Waktu mak kata nak bercuti di pulau ni dulu, rasa terkejut pun ada. Hah? Tapi, selepas saya menjejakkan kaki di pulau ni, rasa tidak puas pula! Sangat indah dan menarik.

Ada macam2 aktiviti menarik yang disediakan misalnya flying fox, wall climbing, menyeberangi titi gantung dan jungle-trekking. Aktiviti berbasikal juga disediakan di sini. Waktu awal-awal tiba dengan keluarga belah mak, beg memang berat-berat. Nasib baik ada tukang tolak beg guna troley, ringan sedikit beban saya. Kami dibawa ke sebuah resort yang bernama AnCasa apa entah. Suasana dari atas bukit memang indah. Semua aktiviti yang dinyatakan tadi dilakukan. Pada sebelah malam pula, makan di restoran bawah. Chicken chop + ice blended chocolate. Tiba-tiba ada persembahan api di situ dan tarian poco-poco tengah malam. Tapi memang best la. Lain daripada yang lain. Pekerja-pekerja pun semuanya sporting. Alhamdulillah.

Insya-Allah kalau ada kesempatan lagi, saya akan ke sana!

*Monyet luar tingkap bilik yang pandai posing.

Apa pun, lusa dah buka sekolah, jadi kena prepare. Fokus Nurina Izzati, fokus! Sekarang update blog pun dah tak sekerap dulu, kena kurangkan online lah nampaknya...

6 comments:

  1. eh2..besh tak??bape tambang untuk naik bot ke sane ek???plz inform mr ok..

    ReplyDelete
  2. pi tak ajak ana. pulak..pi jumpa kawan ana lak tu. huhu

    rindu kwn ana kt gambar tu..hahaha.

    ana la ajar dia posing tu

    ReplyDelete
  3. salam ukhwah, salam ziarah.

    terima kasih sudi berkunjung ke blog saya yang tidak bermanfaat itu.

    oh, penulis ya? semoga sukses selalu dalam dunia penulisan.

    ReplyDelete
  4. @Shukri Mohd Ali
    Salam ukhwah juga. Sama-sama dan terima kasih. ^^

    ReplyDelete