Tuesday 2 July 2013

Malam Kemuncak Usbu'ul Humaira'



Alhamdulillah, pihak BADAR KUSESS telah menganjurkan Usbu’ul Humaira’ iaitu minggu yang dipenuhi dengan pelbagai aktiviti dan pengisian yang menarik. Antara pertandingan yang dijalankan adalah Tilawah al-Quran, Tulisan Khat, Peragaan Busana Muslimah dan Hijabista, Bola Dakwah, Running Muslimah dan banyak lagi. Pemenang-pemenang pertandingan yang telah dijalankan telah pun menerima hadiah masing-masing pada Malam Kemuncak Usbu’ul Humaira’ yang telah berlangsung baru-baru ini.

Pada malam yang gemilang itu juga, pelbagai persembahan daripada setiap tingkatan telah dipertonton kepada warga sekolah dan majlis ini mendapat banyak maklum balas yang positif. Namun banyak juga cabaran yang terpaksa kami, pihak BADAR tempuhi dalam menjayakan majlis ini. Tambah-tambah lagi apabila saya dipanggil untuk berucap secara tiba-tiba bagi mewakili BADAR pada malam itu. Apa lagi, kecut perutlah. Tetapi Alhamdulillah, saya dapat juga menyampaikan ucapan penghargaan kepada warga sekolah meskipun sedikit gemuruh.

Persembahan teater daripada pelajar tingkatan lima merupakan antara persembahan yang mendapat sambutan ramai. Teater tersebut mengisahkan perjalanan hidup muslimah yang terpeseong dan bagaimana akhirnya dia kembali bertaubat dan insaf. Semoga persembahan itu berjaya memberikan impak yang positif ke dalam diri setiap penonton yang menyaksikannya.


Namun, dalam banyak-banyak kejadian yang terjadi, terdapat satu peristiwa yang agak menggembirakan saya apabila dinobatkan sebagai Muslimah Millenia pada malam itu. Saya sangat berterima kasih kepada rakan-rakan yang mengucapkan tahniah dan menyokong saya dalam menjayakan program yang penuh gilang-gemilang ini. Semoga apa yang kami usahakan, semuanya mendapat keberkatan daripada Allah SWT, insyaAllah.

p/s: Video daripada Nawal and the gang. 


 photo sign-2_zps160b16ac.png

No comments:

Post a Comment