Saturday 1 October 2016

Making A DIY Card


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Salam Maal Hijrah.

Subhanallah. Dah masuk tahun baru. Ya Allah. Apa yang sudah saya lakukan sepanjang 20 tahun ini? Sultan Muhammad Al-Fateh, umur 21 tahun sudah perintah sebuah negara.




Saya, nak perintah satu kumpulan kecil pun tak lepas. Saya cuma mampu berharap agar semua yang saya lakukan di atas muka bumi ini, walaupun kecil, akan ada impak yang positif. Misalnya sekarang ini saya banyak terlibat dalam pengurusan program. Jadi saya harap, dengan tugas yang saya jalankan itu akan dapat membantu mempermudahkan urusan orang lain. Insya Allah. Kalau kita senangkan urusan orang lain, Allah akan senangkan urusan kita, bukan?

Cuma kalau boleh, saya amat berharap program-program selepas ini akan lebih banyak berunsur motivasi, tarbiah atau berilmiah. Bukannya bermaksud program sedia ada tidak bagus, cuma program-program tersebut bukanlah program yang berunsur Islamik. Nak kata ilmiah itu memang ada, contoh macam Career Exposure yang akan datang. Cuma tak ada unsur-unsur rohani. Bercakap tentang Career Exposure, saya nak ambil kesempatan untuk mempromosikan program ini kepada mereka yang membaca.




CAREER EXPOSURE 2016 is organized by Management Society, Universiti Sains Malaysia (USM).

The main purpose of organizing this program is to expose the students of School of Management to the respective major courses that offered by our school. There are several major courses provided by School of Management, USM:

● Operations Management
● Finance
● Organizational Behavior
● Marketing
● International Business
● Islamic Finance

We are inviting speakers from different fields to share with us about their experience and career path. The speakers are corporate representatives who are now successful in their respective field.  

Jadi saya harap anda dapat hadir bagi memeriahkan program. Program ini dijalankan pada 18 Oktober 2016 di Dewan Pembangunan Siswa 1. Kepada yang masih belum like page Career Exposure, silalah berbuat demikian. Matlamat kami adalah untuk mengumpul sebanyak mungkin like di page tersebut.

Baiklah. Berbalik kepada tajuk utama. Sebenarnya saya cuma ingin berkongsi gambar DIY Card yang baru saya siapkan sebentar tadi. Bukan senang saya nak merajinkan diri membuat kad sendiri. Tapi disebabkan ekonomi saya yang sedang meleset dan harga kad semakin melonjak di pasaran (mencecah belasan ringgit), maka saya putuskan juga untuk membuat kad sendiri.

Muka hadapan

Sebelah dalam kad

Senang sahaja cara nak buat kad ini. Cuma pergi ke Google Image, cari contoh-contoh DIY Card yang menarik dan cubalah buat sendiri. Tak adalah susah mana pun. Yang penting usaha dan keikhlasan hati sepanjang membuat kad. Eheh. Kalau saya sendiri dapat kad DIY, pasti akan lebih bermakna berbanding kad yang dibeli. Sebab kita boleh nampak kesungguhan seseorang membuat kad semata-mata untuk kita.

Baiklah. Selesai update gambar kad yang susah payah saya hasilkan. Sekarang nak selesaikan tugas lain pula.

Doakan semoga program Bonding Trip saya esok hari akan berjalan dengan lancar, ya?

Semoga urusan anda juga akan berjalan dengan lebih lancar di tahun baru ini.

Senyum dan terus percaya.

No comments:

Post a Comment